Fredag 20 februari

Efter att ha irrat runt i ett dystert mörker börjar nu ljuset skina igenom. Veckan har helt enkelt varit riktigt bra, den plågande stressdemonen har inte flåsat mig riktigt lika mycket i nacken.
Igår styrde jag kosan mot Umeå och fick där uppleva alldeles underbara Laleh! Maken till musikalist människa! Fingret åt den dumma kritiker som helt nyligt jämförde henne med Thomas Dileva. Jag hamnade brevid mixerbordet och hade, förutom bra sikt, full koll på låtlistan och kunde därmed redan i förväg gotta mig åt att alla de bästa låtarna fanns med.
"Bjurö klubb" var bättre än någonsin och en oväntad favorit var vackra vackra "mamma".

Som bortskämd medelsvensson med fast jobb försöker jag då och då se min egen priviligerade situation även om jag inte alltid lyckas. I veckan har jag dock fått känna på olikheterna mellan mitt liv och det liv som många av mina elever har bakom sig. Jag har lämnat ut en skrivuppgift som resulterade i en mängd olika berättelser om verkliga livsöden som berör allt från tunga drogmissbruk i tidiga tonår till flykt från talibanregimer och krig. Jag kan inte i ord uttrycka hur mycket jag beundrar dessa människor och tackar dem för att de ger mig perspektiv på livet.

Låtlistan


Laleh


Lyssna på mamma och beundra den fantastiska texten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback