Laddat om i Prag

Jag har varit på återbesök i Prag. Vad kan jag säga? Fem vinare (kanske mer korrekt öl) av fem möjliga. Jag har strosat runt, laddat om och för en stund drömt mig bortom vardagen.  Ett alltid lika angenämt ressällskap gav lite extra guldkant åt resan. 
Jag har dock, likt ett barn, fortfarande svårt förstå världen utanför min egen - att den existerar och pågår oavbrutet. Det är lättare att vilja finnas på en plats när man väl är där. Jag har slutat längta utan mål, efter platser eller saker jag inte känner till - det är meningslöst.
Just nu längtar jag efter något mer konkret som bara jag känner till.

5 i-topp med stora utlandsstäder (utan egentlig ordning)

1. Alla spännande mataffärer som har allt du inte visste att man kunde äta. (varmkorv inbakad i bröd?)
2. Sidogatorna du inte visste fanns - och vill utforska.
3. Lugnet i stadsstressen -  på caféer,  i parker.
4. Stimulansen för fantasin - funderingar skapas kring storstadens människor, deras liv och hur det vore att bo där.
5. Mångfalden av människor och butiker

image82

image83

image84

Kommentarer
Postat av: Goatboy

Är de två översta korten tagna från vägen upp till Pragborgen, månne?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback