Pengar - den eviga huvudvärken

Likt en gummiboll kommer jag tillbaka! Nyss - mycket jobb - lite energi. Nu, tillbaka med solen i ögonen och sommaren  framför mig. Väntar på besked  kring höstens arbete, dryg väntan - varför kan inte alla göra saker som rättas efter min vilja? Märkligt.
Jag tänkter lämna bilen hemma och cykla ner till stan för att möta ♥ och hans musikervän för lite mat. Bensinen ruinerar mig. Konstigt nog tänker jag mer på pengar nu sedan jag har dem, när jag pluggade och var utan tänkte jag knappt på att inte ha råd. Det var i och för sig en självklarhet att man hade lite pengar men jag oroade mig aldrig. Något jag däremot har lagt mig till med att göra nu. Säg mig varför? Jag har inte speciellt dyr hyra, inga stora utgifter förutom bensin och inga barn. Jag har dessutom blivit snålare mot mig själv på senaste tiden.

Jag borde köpa en cykelhjälm, det är ju ändå en bra investering. Pappa skulle bli stolt. Precis som den gången då jag ringde hem och stolt förkunnade att jag hade regnkläder och stövlar ute i regnet - frivilligt för första gången.
Då var jag 20år

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback