Jag ville men vågade inte krama Daniel Wetterskog

Natt. Sambon och Järved, detta medelklass-svenssonområde med välklippta gräsmattor sover. Jag ägnar natten åt att lägga in och sortera bilder. Någon måste ju göra det också.
Nu är semesterkänslan på en behaglig nivå. Vardagsrummet är färdigmålat, släktträffen avklarad och en Ölandsresa framför mig. Jag har haft svårt att släppa jobbet men nu lagom till mörkrets långsamma återkomst och endast två veckors ledighet kvar så har det släppt.

Jag fick se S ultraljudsbilder häromdagen, är överväldigad. Det går inte att förstå att det växer en människa där inne - än mindre att den människan ska komma ut och bli en bland oss. Jag kan inte ens försöka förstå hur det känns att själv ha den lilla bullen i ugnen men man får kanske uppleva det en dag.

Övik - vår lilla insktänkta by har ju fått finbesök i sommar i form av Star Wars, idag var dagen då jag, den havande kvinnan + våra äkta halvor besökte detta spektakel. Ett, förövrigt mycket trevligt spektakel - vi var högst förväntansfulla!
Men oj så trevligt det var, vi blev till och med skrämda av självaste Darth Vader. Han dök upp bakom oss och smög tyst förbi. Vi sprang dessutom nästan på självaste hjärnan bakom spektaklets närvaro i Övik; Daniel Wetterskog (www.danielwetterskog.blogg.se) Jag kände en oerhörd, nästan sjuklig lust att springa i kapp honom och ta i hand (eller krama) för att visa min uppskattning för vad han har gjort för Öviks kulturliv. Jag ville även beklaga att han slutar och önska lycka till. Jag behärskade mig dock, något jag antar att min käraste är lättad över. Nästa anhalt är Ecce Homo-utställningen och jag uppmanar dig Lars Näslund (m) - gå dit och må lite dåligt. Vi förstår att det egentligen är dina homoerotiska drömmar som du är rädd för att möta genom att utställningen finns i din närhet. (www.allehanda.se/avdelning/ornskoldsvik/29742)

Balkongdeg - en riktig semesterdag


En till semesterdag - Skeppsmalen idag


Fusk-flugfiske i Kuivakangas


C3PO


Darth Vader med ljussabel och livvakter



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback